selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Monday, May 9, 2011

Tak Lama lg Praktikum

Entah la...
Tadi ada bangkel pratikal..., rasa happy je nk pratika tp rasa takut pn ada...risau..n entah la...mcm2 prasaan pn ada...huhu

Hppy sbb aku bakal jd guru... Insyallah smua impianku akn jd knyataan...skrg prtika...debaran nk prtika mcm dh btl2 jd ckgu je...tp masa jd ckgu prtika ni tjungjwab dia sama je..iaitu mendidik...

Takut sbb xlama lg akn mula pratika..bermakna bermula la hidup baru ku sbg seorang guru.
Nk jd guru seronok tp risau takut xmampu mengajar dgn baik. Dulu prnah prtika kt taska. Tp taska ni lain dgn prasekolah. Apa yg penting msti yakin pd diri sendiri n jd segan nk btanya... Jadikn pengalaman lepas sbg pgjaran n jln ulng ksilapan lalu...cuma buat yg terbaik...ckgu Lin blh...

Semua kne ikut prosedul sekolah...so aku kne la berubah n matang dalam setiap perbuatan aku.

Risau dgn tempat baru,.. mcm mna suasana dia..guru-guru kt sana mcm mna, murid dia mcm mne. n mcam2 la benda yg bermain difikiran aku skrg ni...

Masa pratika nt aku tggl di swa lain, hrp2 smua ok...

Lps ni aku kne la bgun awal.. xblh la nk buat pragai biasa aku...lps subuh tdo blk...huhu
sbb 7.30 pg dh kne ada kt sklh, nsb baik rmh swa dgn sklh tu xjauh...dlm 5minit je jalan kaki...so 7.15 blh la kluar dr rmh...

Masa g cri rmh hr tu, pkgat ada ckp, kwsan tu bhya..byk kes ragut...rasa tkt la plk nk kluar pagi2...jln ke sklh...doakan semuanya slmt.

Hari pertama aku masuk ke sklh tu jth pd hari guru...ala mcm mne la nt...msti sklh tu bt smbt hr guru...segan la plk...first time msk sklh dh kne join mjlis hr guru...

Doakn semuanya ok n aku hppy mjalani pratika kt situ...

No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal