selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Sunday, October 7, 2012

Suntikan Inferon

Sebelum ni aku pernah masuk hospital sbb HB rdh, trn smpai 7.8... dia bg suntukan inferon, 1 suntikan 2 cc kt hospital utk test ada kesan smpingan @ x pada aku. Lps tu smbung kt klinik kshtan yg aku cek kndungan setiap 2 hr skali sbyk 5 kali. kali ni dia bg 4 cc stiap 1 sntikan...

HB naik skit... lps tu deman akibat kncing kotor xhbs2 lg...kejap deman, kejap sihat.... HB trn lg, kali ni trn lbh rdh dr hr tu, trn smpai 7.2. Xtau la knp HB aku trn smpai mcm tu, rasa mggu tu aku sht je, mkn pn ok, siap blh jln2 lg dgn suami smpai ke KL..

Disebabkn HB aku trn smpai 7.2, aku kne smbung lg suntikan inferon sbyk 8 kali lg... kne suntik tu mmg la skit, lps kne suntik tu, rasa jln pn mcm xbtl je... tp nk buat mcm mne, HB rdh kne suntik jgk... demi anak dlm kandunganku, aku kne la thn sakit.

Macam2 rasa dh aku buat nk naikkan HB aku, tp stil sama jgk.

Masalah 1 lg kncing kotor, dh dkt 2bln, asyk dmn n sht.... pg klinik, dia bg antibiotik n mkn antibiotik yg dia bg tu ok kejap, lps dman blk...punca kuman dlm kncing kotor tu. Kuman jenis apa xtau la, ssh sgt. Mggu lps bru nk cek btl2 kuman jenis apa...2mggu skali kn g klinik cek kndungan n masa tu jgk dia cek kencing kotor, dia tgok thp kcing kotor aku tggi tp dia ambk mudah je.... Dia asyk ckp psl HB rdh tp mcm mne HB nk naik kali asyk deman je... Aku prnah tbaca dlm internat, salah satu punca HB rdh adalah kencing kotor. Faktor2 lain rasa xtlibat dgn aku. aku minum air pn byk.

Semoga Allah memberikan kesihatan yg baik kpd aku, aku smbuh dr pykit kencing kotor dan HB aku naik ke tahap yg normal... semoga anak dalam kandunganku juga sihat dan dilahirkn dgn sempurna...amin...

No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal