selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Monday, September 17, 2012

Deman oh deman...

Sekarang kandunganku dh msk 24minggu, mknanya dh 6 bulan....
Babyku pn makin aktif bgerak...tp bila aku xsihat, dia pn mcm deman jgk je...sbb dia xaktif bgerak mcm biasa...kisan anakku...Semoga Allah melindung anakku...

Lps raya ni, dugaan dr Allah tu dtg... Allah hanya akan menguji mgikut thn kmampunan kita...
Aku di uji dgn deman dan deman... hmpir sebulan dh kejap deman kejap sihat....bila deman time mgandung, ubat pn kne dptkn dr doktor, xblh nk mkn ubt sbrangan je.... kalu dulu blh je bli panadol kt kedai @ beli ubt deman kt famasi... bila mengandung ni, kne dptkn ubt dr doktor...

Mula dengan deman selesama,

Lps tu deman akibat ada jgkitan kuman dlm darah, bdn pns sgt, so kne msk air. kali ptma tgn ku kne msk air, skt kne cucuk kt tgn.... tdo mlm sejuk smpai mengigil. nsb baik suami ada kt sni, dia yg jga aku...  doktor suh dtg skli lg, cek kuman dlm darah smggu kmudian...

Lps tu, aku g klinik nk cek kuman dlm darah n risau kaki aku bengkak tp bila dia cek  HB rdh sgt, sbb HB rdh la kaki aku bengkak. HB rdh tu myb sbb aku dmn n xde slera mkn... HB trn hgga 7.8, apa lg kne msk hospital la... kt stu la mula aku kne cucuk 2hr skali...utk naikkn HB aku. Suamiku bru je blk taiping, bila aku dh kne msk hospitl, dia kne dtg blk sni...

Lps shr kluar hospital, sakit lg.... skit kt pggan sgt smpai deman...suamiku bwk aku g hospital, kne msk air lg n ambk darah, kt lngan leban2 kesan ambk darah... dia cek kencing kotor n darah.

Kali ni skt lg, deman...dkt2 suami aku nk dtg, deman dtg lg... dia dtg jga aku yg deman ni... dmn sbb kncing kotor ada lg...skt smpai ke pggan....


Syukur kepada Allah, aku dberikan suami yg penyanyang...n penyabar...Spajang aku deman, dia la yg bsusah pyh jga aku... Awal2 deman tu lg la, nk mdi air biasa pn xblh... suami ku yg tercinta tu la, masak air utk aku mdi n ambk air smyg.... tgh2 mlm batuk smpai muntah2...dia bgun sapu ubt kt blkg... bila msa mkn g beli nsi utk mkn....Kalu bab duit xpyh ckp la....mmg byk la hbs, asyik ulang alik taiping ke banting je...
Terima kasih Allah kerana anugerahkn aku suami sebaik dia...n terima kasih bie utk kasih sayang bie terhadap syg n ank dlm kdgn syg ni...

Semaga cinta n kasih sayang kita akan berkekalan hingga ke syurga....dan bie akan trus jd suami dan ayah yg baik, penyanyang, btanggungjawab, penyabar utk syg dan anak2 kita nanti...Amin...

No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal