selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Wednesday, May 23, 2012

Postin selangor

Bermulanya perjalanan kerjayaku...
aku ditempatkn di selangor...jauh dr suamiku...
Mula2 dpt tau aku dpt slngor, menangis jgk aku,
mana xnya, aku tau aku terpaksa berjauhan dgn suami yg tercinta....
takdir...
mgkin Allah mguji tahap kesabaran n sejauh mana kasih syg kami...

Masa otw g shah alam, jpn slngor cl srh bkumpul di dewan di jpn slngor...
erm...lega rasa, sbb xla tertanya-tanya tanpa apa2 mklumat...
Masa berkumpul kt situ bru la diberikan surat penempatan,
dan aku ditempatkan di Sek Keb ( Asli) Bukit Cheding, Banting.
nama sklh yg ku xpnh knl n aku xpnh smpai pn kt banting...
Tp syukur, Allah pemudahkan, aku ditempatkn 1 sklh dgn kwn skls ku masa di UM...
Allah tahu tahap kemampuan umatnya... tgok mmber2 yg lain dpt sorg2 je 1 sklh...

Tp kt stu ssh nk dpt rmh sawa, 3 hari cri rmh, bru la dpt. yg dpt pn jauh dr sklh
stgh jam pjlanan dr sklh ke rmh dgn kereta. terpaksa la, sbb xde rmh so ambil je la rmh tu.
tp sewa rmh kt sni kira ok la, xmahal sgt. Rmh sewa yg aku ddk tu, rm400 je sbln, rmh teres stgkat.

Di sekolah plk...mula2 smpai terkejut jgk....xsgka...di ngeri Slngor yg nmpk gah tu, sbnrnya masih ada sklh yg daif dgn kumudahan yg sgt terhad, kelas xckp, makmal sains jd kls. bilik kemahiran hidup dijadikan kelas pddkn khas.

Kerjayaku bermula di situ,
aku dipostinkn sbg ckgu pddkn khas, murid yg dh dpt pgesahan doktor dh ada tp kls blm ada,
so menjadi tugas aku n kwn ku, utk membuka kelas tersebut. dgn menggunakan  bilik pddkn khas yg
mggunakn zink tanpa syilin n cuma ada kipas tepi. bila tgh hari mmg panas sgt dlm kls.
Tggu la, mgkin akan ada peruntukan utk mbina kls yg lebih baik utk anak2 murid ku.



No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal