selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Sunday, March 20, 2011

JALAN-JALAN KE MELAKA

14 Feb 2011 hari tu, aku dan kawan-kawan ku jalan-jalan di Melaka. Dari hentian bas Bukit Jalil ke Melaka Sentral, 2 jam lebih perjalanan, siap tdo2 lg dlm bas. Ini adalah kali kedua aku jalan-jalan ke Melaka. Sebelum ni aku pernah sampai ke Melaka masa mengikuti rmbongan cikgu-cikgu taska n tadika masa aku pratika dulu. Sebelum memulakan perjalanan, kami makan-makan dulu di Melaka Sentral, pedas betul masakan orang Melaka ni. Pedas2 tp sedap.


Sampai ke kt Bandar Hilir, perkara pertama yang dibuat ialah bergambar.



Masa aku datang dulu,,,kt bangunan belakang tu boleh masuk tp masa pergi hari tu tak dapat masuk pn...Nasib baik aku sempat bergambar kt situ...huhu

Bahaya la...takutnya...kereta ada kt belakang...mcm mne la klau aku betul2 buat mcm ni depan kereta api,,,blh ke aku senyum mcm ni...huhu

Tengok betul2 bdk 5 orang kt belakang tu...entah apa y dia tengok. Orang bergambar, tengok kamera tapi dia tengok benda lain...hehe

Gambar ni masa kt Kota a Famosa


Bergambar bersama n masa ni tak payah suruh orang sbb ada kurusi n kami pn guna kerusi n set masa u ambik gambar...hehhe....

Gambar ni sama jgk...kerusi tu pn diangkat bersama untuk bergambar. Buat mcm harta sendiri je, ambil ikut suka je...hehe


Dari kiri...ika, haya n Cik Nat... Tengok Haya n Cik Nat muka penat tetapi senyum je....sebab best...

Ni aku n Kak Mas...relaks je...hehe

Ni Aishah n Adah...Aishah beli tudung baru sebab xselesa dgn tdung y dia pakai....

And last skali Fadd n Wa... Wa mcm biasa la...dia kayar ayu tu...hehe... Fadd pn mcm Aishah jgk..beli selipar lain...sbb kasut dia skt kaki nk pkai...mklum la kasut baru...

2 comments:

  1. hemo2 cik kak..kutuk kasut baru i ye....cntik gmbr..

    ReplyDelete
  2. aduhai... sedap bocor rhsia ecah sini

    ReplyDelete

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal