selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Thursday, April 7, 2011

Tesis & Klang

Sem ni n sem lepas kerjanya buat tesis je...
penat, hari-hari dk lbry...krn tesis smua jd rjin msk lbry...

Tesis aku tentang alat bantu mengajar so responden
kajian aku ialah ckgu-ckgu tadika la...ika n wa pn sama jgk...
diorg tajuk lain tp responden kajian dia pn ckgu2...
so blh la kutip data sama-sama
Bkn senang nk cri ckgu tadika, nak plk smpai 40 orang...

Krn nk konvo thn ni, mls ke rjin ke kne jgk buat...nasib la...

Aku mulakan carian responden di area Klang, sbb dulu ika n wa prtika kt taska situ, so dia tau la tmpt tu ada byk tadika...dulu aku prtika kt sentul, area sentul tu xbyk tadika...

Jauh perjalanan dia...naik LRT, komuter n bas... masa hari pertama g sana, naik bas je sbb nk jimat kos...dh la nk naik bas xtau nk g tunggu nk tggu kt mne, bpusing2 cri tmpt bas...masa nk blk tu pn sama, bkn main lama lg tggu bas, dh la tggu tepi jalan yg xde tmpt tggu bas, panas lg...hari seterusnya tu naik teksi sbb xtahan tggu bas lama sgt...

Klang tu area cina n india ramai.
Masa aku, ika n wa msk dlm taman tu...situ semua pddkn dia cina n indai...
Masa tengah berjalan menuju ke tadika tu, ada seorang ancle ni, dia tya kami salah jalan ke lari dari rumah...sbb area tu kn pddkn cina n india je, so dia pelik la bila nampak bdk melayu masuk dalam taman tu. Ada ke patut dia fikir kami ni lari dari rumah, tau la kami bwk beg galas belakang mcm bdk sklh lari dari rumah...

Sekitar taman tu banyak anjin...menakutkn je...ada yang berkeliaran n ada yg ada dlm pagar je...tp dia punya suara mmg menakutkan...
Memang aku takut dengan anjin2...sbb aku kn dk kg yg semua pddknnya melayu so xde la anjin2 ni... sbb tu bila tgok anjin aku takut...

Lepas tu kutip data kt area aku ddk je la...

Tapi bkn senang nk edar borang soal selidik, sbb bkn smua bagi kerja sama yg baik...tp yg aku jumpa ramai yg bagi kerjasama yg baik la...ada 1 ke 2 tadika je yg xnk bg kerjasama...bkn salah diorg, myb diorg sibok, xsmpat nk layan soal selidik kami ni...

Bersabar la...manusia ni ada byk ragam...
harap-harap bila aku dh jadi ckgu, aku akan dapat bagi kerjasama yg baik kt pelajar-pelajar yg baru nk belajar mcm aku skrg ni...


Soal selidik dh kumpul dh...
tp analisisnya blm siap....susah nk guna SPSS sbb slama ni xpnh pn belajar...
tp bila dh tau, senang je...
Apa ke benda SPSS tu pn aku xtau...
sem ni nk analisis data bru je bkenalan dgn dia...

No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal