selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Friday, November 16, 2012

Masuk Wad at Hospital Banting

Lepas Penat g PD n Nilai....balik semula ke banting...
Balik rumah tu mlm, aku mula deman2...
Plannya lps g hospital sbb ada temujanji dgn Dktor Pakar...
Masa g tu keadaan aku masih deman....
Dia cek...suhu bdn tggi n thp kcing kotor pn tggi....
Apa lg aku kne msk wad la...5hr jgk aku dk dlm wad...
Mula2 masuk ke wad tu lama aku dk dlm bilik...hbs bdn aku kne basahkn dgn kain sbb
suhu bdn aku smpai 39...
Dekat perut aku plk dipasang alat utk kesan kdr denyutan jantung baby, alat tu terikat di perutku,
myb bby xslesa jd dia asyik mengeras je...
aku nk tdo mengiring nurse xbg sbb alat yg dipasang kt perutku jd xtepat...
masa tu mmg xslesa sgt, baby mengeras n belakang aku skt n tpksa tdo menetang...
Sabar je la...demi ank dlm kandunganku...
Bila kmbali ke wad, berbelas2 botol air di msk dlm bdn aku...
dh ubt dia msk kt tgn 3x shri
Skt tgn msk air xhenti2...

Masa kt wad tu ada nurse tu, air xmsk myb sbb tgn aku  dh skt...ada ke patut dia dia pusing2 wayar air tu... skit tgn aku...mcm ni punya org pn blh jd nurse....dh la muka xcantik pergai pn buruk. Lps tu bengkak tangan aku...

Bila nurse yg lain nk msk ubt dia test dulu skt ke x...lps tu skit... jd dia tkr tgn sbelah kanan...
dia kata myb saluran tu dh tersumbat sbb tu skit...

suamiku tpksa tmbh cuti sbb aku msk wad...dia kne la teman aku smpai aku kluar dr wad, xkn nk biarkn aku dk sorg2 kt banting tu...aku bkn ada sape2 pn kt stu...

5hari dk dalam wad, aku pn dibenarkn balik...
Balik rmh, byk benda nk kena kemas, maklum la cuti sklh + cuti bsalin = cuti panjang...
Barang2 dlm rmh smua kne kemas, kn nk tggl rmh lama jgk...
Badan aku bkn sht sgt lg, nsb baik aku dpt suami yg baik n rajin.
Syukur kpd Allah
Esoknya aku n suamiku bergerak balik ke taiping...

No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal