selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Monday, December 3, 2012

Masuk wad lagi at Hospital KB

Hari aku nk blk klntn aku mmg deman dh
tp bila mkn panadol ok kejap...

Sampai kg, mlm tu aku tdo rmh mk mtua aku
esoknya aku, suamiku, mk mtua n adk ipar ku kluar utk beli brg baby
Aku beli bakul baby termasuk tilam baby just RM 130
Aku dk tgok2 kt internet smua mahal2, igtkn ssh nk cri 
rupa2nya kt klntn ada byk n murah2...nsb baik oder dr internt lg...
Lps tu g KB mall, adk ipar nk beli hset...

Ptg tu balik rmhku plk....
bestkn kwin dgn org dekat, sng nk ulang alik.

Suamiku pn xbrp sht sgt, pipi dia bengkak tp xsakit n bila dia senyum mulut dia jd senget...
So mlm tu g mengurut...tp stil xrasa apa2

Esoknya g klinik sbb aku deman n suamiku pn nk cek pipi dia...
Bila dktor cek aku n aku  kne masuk wad...
Dktor tgok laporan utrasaun buah pinggang aku n cek skali lg darah aku...
Dr klinik wkf bharu aku d hntar ke hspital KB...
Dk kt kecemasan kejap...lama jgk la dia nk htr aku ke wad...

25/11/12 aku masuk wad n 2/12/12 kluar dr wad...
8hr jgk aku kne tahan dlm wad...
hr2 kne masuk antibiotik kt tangan...
kne masuk air lg...

Bila msk wad, aku jd batuk2 n berkahak...
myb sbb sejuk sgt kt hsptl tu.
Dktor srh mkn ubt utk hancurkn kahak.
tp bila aku mkn ubt tu, hdungku jd bdarah.
myb sbb pns antibiotik + pns ubt tu
aku ada ckp kt dktor, hdung ku bdarah pg2
tp stil bg ubt tu jgk...
aku pn apa lg, bila nurse bg ubt aku xmkn..
hdung aku pn xbdarah lg...

Seksanya rasa...
Kt hspital KB ada rmai sgt nurse pelatih...
Diorg yg cek darah, cek jtung baby, suhu bdn...
Msk ubt kt tgn pn pelatih yg buat.
Nurse yg btl2 just ada mlm je...

Tp 1 je nk komen pasal hsptal kb...
kdg2 diorg tlupa nk msk antibiotik..
Msk antibiotik pn slalu lmbt n xikut time yg btl...
Sbb aku tgok dlm buku tu time dia tulis lain n dia msk ubt time lain.
Masa kt hsptl banting, nurse msk ubt mmg ikut time..

Sblm kluar dr wad aku kne g buat temujanji utk buat utrasaun buah pinggang aku...
dgn bdn xbrp sht sgt aku kne g tmpt utrasaun utk buat tmjanji...
Tggu lama kt kaunter, sbb xde org pn kt kaunter...
geram rasa...

Tp xpe la...yg pting aku nk sht n smbuh dr pykit bengkak buah pinggang.
Lps smggu dk dlm wad, aku kne trus mkn antibiotik slama 2mggu...
Lps bsalin nt kne bt utrasaun skali lg buah pinggang aku n lps tu jmpa dktor pakar.

Semoga bayi dalam kandunganku selamat dan sihat...


No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal