selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Friday, April 26, 2013

BERSABARLAH WAHAI HATI...


Menjadi seorang ibu…
Kini dh 3 bln usia Amni…dan kini aku seorang ibu.
Syukur…aku dikurniakan anak sebaik Amni...
Amni xbyk ragam tp kdg2 ada jgk…biasa la bdk kcik…
Baru aku sedar bkn senang jd ibu yg berkerjaya dan berjauhan dgn suami tercinta.
Pagi hantar Amni rmh pgsuh n blk sklh ambk dia…
Amni sepenuhnya dgn aku lps blk sklh…

Kt sklh penat…sklh zmn skrg bkn pnt mgjar
tp pnt dgn krj2 pgurusan…

Suami jauh di Taiping n aku dgn amni di Banting.
Krn krj tpksa bjauhan…kesabaran sgt pnting.

Terus terang aku cakap bkn sng jga ank sdrian…
Smua perkara kita nk buat…
dr bab pkaian, mkn minum, urusan dlm rumah, kerja sklh bwk blk rmh lg.
Bila nk msk bwk amni g dapur…
memasak dgn dia n bila nk mdi kne buka tutup pintu bilik air tgok dia buat apa…risau… 
smpai kn solat pn kne cepat n kdg2 xsmpat doa…

Amni ni dia tdo kejap2 je siang hari, siang hari mmg kne mgadap dia je…
Kerja2 sklh bila dia dh tdo mlm bru blh buat…

Ksian kt Amni dia nk bermain2 n nk org bcakap2 dgn dia…
Tp nk buat mcm mne, kdg2 aku penat tp aku kne kuat utk membesarkn amni.
Ank tgh membesar, tumpuan pn kne lebih...dia sdg bljr ttg kehidupan ini...

Skrg ni dia tdo..blh la meluah perasaan kt blog kejap….
anak ibu tdo

Utk sesi pertukaran guru thn ni aku mohon tp xtau la mcm mne…
Smga aku dpt tukar ke sklh yg dekat dgn suamiku…amin…

BERSABARLAH WAHAI HATI…
SEMUA INI ADALAH UJIAN DARIPADA ALLAH…


No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal