selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Friday, April 26, 2013

Pengalaman bersalin...

Pada 07.01.2013 aku ke klinik pakar O & G kerana aku mempunyai temujanji...
Lepas cek, dktor mengesahkan air ketumban dh skit so msti bersalin esok jgk,
hari tu aku matsuk wad, dktor kata aku akon dimasukkan ubat spya bersalin
doktor cek jln bersalin, baru terbuka l cm. esoknya aku di cek jln bsalin sblm di masukkan ubat. Tp jln dh tbuka 3cm jd dktor kata dia akn msk ubt melalui tgn bila masuk bilik bersalin
ubt kt bwh... Dktor kata dia msk ubt ikut tgn msa dlm bilik bersalin...
Pkl 8 aku mkn, mkn roti 3 kping dgn air kopi je...
Pkl 8:25 pg, aku dihantar ke bilik bersalin... dktor cek jln lps tu dia msk ubt melalui tgn bersama air...
Mkin sakit, mkin sakit dan terus sakit...
Sakit sgt yg xpnhaku rasa sblm ini...
Masa tu suamiku msk temankn aku, lps tu suamiku kluar, mk aku plk msk...
bila skit kian kuat, mk aku kluar n suamiku msk...
suami aku temankn aku hgga aku bersalin...
dia mententeramkn aku dan ajar aku baca supaya aku kuat semangat...
Sakit yg dipaksa sakit mmg sakit...

Pkl 6.45 ptg, jln dh terbuka 10cm...aku dh siap utk bsalin...
msa terang hmpir sejam utk kluarkn baby,
masa tu dkor n nurse msk rmai utk bg sokongan kpd aku...
Suamiku xhenti2 bg semangat kt aku...
ank ku hmpir2 kne sedut sbb lemas, jam 7.48 mlm bru aku slamat bersalin...

Bila baby kluar terkejut aku sbb dia xnangis, msa dktor letak bby atas bdnku n aku sentuh dia xbergerak pn...
risau, tp syukur Allah masih memberi peluang kepada ankku utk melihat dunia.
Pengalaman bersalin adalah pengalam yg paling sakit tp cukup indah...
Masa sakit tu tfikr xnk dh bersalin cara normal...tp bila baby dh kluar jd xksh dh kne bsalin mcm tu lg...

No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal