selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Saturday, May 31, 2014

Keputusan eg tukar jun 2014

Assalamualaikum...
Keputusan eg tukar telah kluar.
Kputusanya sakali lg mengecewakan aku.
Kputusan yg xsprti yg aku harapkn...

Smoga ada hikmah disebalik keputusan yg ku terima.
Allah maha mengetahui dan Allah jga perancang terbaik.
Bila semak keputusan tu,
Air mataku mengalir.

Sudah 2 tahun aku hidup bjauhan dgn suami.
Bila rasa sedih keadan hidupku yg bjauhan,
Aku akn igt org lain pn ada lg berjauhan dgn suami lebih lama dr aku.
Sekurang-kurangnya 2 minggu skli aku dpt jmpa suamiku.
Org lain cuma jmpa msa cuti sklh je krn tpisah di seberang laut.

Rasa syukur tetap ku rasai.
Setiap orang ada ujian tersendiri..
Aku diuji bjauhan dr suami...
Tp aku ada suami n ank.
Org lain ada yg masih xdpt jodoh n
Ada org ada suami n ddk bsama tapi diuji dgn tiada rezeki anak.

Ujian itu tanda Allah masih sygkn hambanya.
Allah mahu kita sntiasa dekat dgnNya dan sentiasa bdoa kpdNya.
Keputusan eg tukar kali ini aku gagal mgkin krn
Aku tidak cukup  dan kurang bdoa kpd Allah...
Dan hanya berserah kepada Allah.
Solat hajat pn brp kali je aku buat.

Lepas buka sekolah ni, aku hajatkn nk pergi ke Putrajaya
Utk membuat rayuan dan semoga rayuan aku diterima.
Aku juga perlu merayu kepada Allah dan banyak buat solat hajat.

No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal