selamat datang ke laman diary ADLINA...ia hanyalah luahan dan cerita hidupku serta bacaanku yang ku rasakan menarik...

Saturday, July 18, 2015

Raya 2015

Tahun ni turn suami kerja
sodih btl, org lain beraya
suami kerja jd tggal aku n amni
d rumah smbut raya.
raya mcm xraya.
juadah raya tu ada la
ad biskut raya, buat nasi hujan panas, buat rendang n beli leman 3 batang.
Tapi perasaan raya tu xde.
Amni pakai kasut raya ats rumah je.

Bila tanya amni, amni nk raya
dia mesti kata nk raya tp sbenarnya
dia blm faham tentang raya.

Biasa la org kerja uniform, raya kne gilir-gilir.
insyallah tahun dpn turn suami aku blk
raya tp cuti raya smpai raya kedua je.
Xpe la syukur.
Mcm thn ni turn suami aku cuti raya ketiga, so raya kedua ptg lps dia blk kerja
boleh la blk kg.

Dalam hati ni hanya Allah yg tahun
kerinduan aku utk balik ke kg.
Rindu pd mk n pd ayah yg telah tiada.
Raya thn ni, raya ptama tanpa ayah.
Bila telefon mk, dia kata dia cuma buat ketupat je.
Tapai ke nasi dagang ke semua xbuat.
Mk pn mcm xde mood nk raya, ialah raya
tanpa ayah.
Setelah bpuluh tahun hidup bsama.
Mesti la rasa lain bila dia dh xde.
Semoga mk aku sntiasa kuat utk teruskn
hidup ini dan dberikan kesihatan yang baik.

Al-Fatihah utk arwah ayah...

Berbalik kpd cerita aku, hari ni aku, suami n amni akan blk kg.
Lps suamiku blk kerja. Dlm pkl 3 btolak blk.
Semoga perjalanan kami selamat dan
cepat serta d permudahkan urusan.
Amin...



No comments:

Post a Comment

 

aDLiNa Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal